sobota 23. listopadu 2013

INFERNO

AUTOR: Dan Brown
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Inferno
SÉRIE: Robert Langdon
DÍL: 4/?
POČET STRAN: 424

Dan Brown je americký autor, který se proslavil především knihami s Robertem Langdonem. Tato postava se poprvé objevila v knize Andělé a démoni, později v dalším třech knihách (Šifra mistra Leonarda, Ztracený symbol, Inferno).

Robert Langdon se probouzí ve Florencii, leží v nemocnici, ale kvůli poranění hlavy si nic nepamatuje. Seznamuje se s mladou doktorkou Siennou, s jejíž pomocí uprchne z nemocnice, když do jeho pokoje vrazí nájemná vražedkyně, která má zřejmě za úkol Langdona zabít. Robert se společně se Siennou snaží zjistit, co dělá ve Florencii a proč ho celou dobu provází známé dílo Božská komedie.

Na novou knihu od Dana Browna jsem se velice těšila, před Infernem jsem četla jen Šifru mistra Leonarda, která mě moc bavila. Předem musím říct, že ke knize jsem přistupovala s opravdu velkým očekáváním, a nakonec jsem knihu dočítala příjemně překvapena.

Postav je v knize celkem dost, ale většinou můžeme alespoň malinkatou část příběhu vidět pohledem několika z nich. Líbilo se mi to již u Šifry, líbí se mi to teď. Dává vám to větší rozhled nad příběhem, pokud sledujete vše pozorně, můžete některé věci vyřešit ještě dřív než hlavní postava, kterou je (opět) Robert Langdon.

Robert si získal čtenáře již dříve a já naprosto chápu, proč autor tuto postavu ve svých knihách stále používá. Často přemýšlím nad tím, kolik věcí se z autora promítlo do Roberta, musím se totiž přiznat, že tuto postavu si představuje právě jako Dana Browna.

Nevím, jestli tomu tak bylo ve všech knihách, nicméně vím, že v Šifře mistra Leonarda hlavního hrdinu provází dáma. I v Infernu se totiž dočkáme celkem příjemné dámské postavy. Nedokážu vysvětlit proč, ale přítomnost ženy je mi příjemnější než to, že bychom museli příběhem procházet se dvěma staršími muži. Se Siennou Brooksovou se poprvé setkáváme v nemocnici, kde leží Robert, příběh tedy sleduje již od samého začátku. Sienna je celkem fajn, ale není to někdo, kdo by mi navždy přirostl k srdci, pravděpodobně si za pár let nevzpomenu, jak se jmenovala. Je to postava (doslova) geniální, její inteligence je v průběhu příběhu velkým přínosem, mě to ale často otravovalo, protože mi stačí Robert, který zná snad všechno. Již od začátku jsem doufala, že se o Sienně dozvíme víc, a to se také stalo. Po malých kouscích odkrýváme její životní příběh, to mě moc bavilo.

Vše se odehrává ve Florencii. Autor je v popisech míst naprostý kouzelník, protože vše dokáže vykreslit do detailů. Já sama mám ovšem problémy představit si budovy, které jsem nikdy neviděla, stává se mi to ve všech knihách. Nejdůležitější místa, ve kterých se příběh odehrává, jsem si normálně hledala na Googlu, abych je dokázala nějak přidat do svých představ. Popisy míst prodlužují příběh, jsou ale podle mě nezbytné a příběh kvůli nim rozhodně není nudnější! Do Florencie se teď chci podívat ještě víc než předtím.


Nejdříve jsem se děsila toho, že si již od začátku Robert nic nepamatuje. Moje obavy byly naprosto zbytečné, protože Robert i čtenáři jsou naprosto mimo a vše musí postupně zjišťovat.

Neumím si ani představit, jak chytrý musí být autor, aby dokázal sestavit podobný příběh. Občas mi přišlo, že i jeden odstavec na nějaké téma musel Browna stát hodiny hledání.

Líbí se mi, že skoro každá kapitola je ukončena tak, aby vás přímo lákala k dalšímu čtení. A ono se to celkem daří. Každý druhý konec kapitoly totiž končí takovým malým cliffhangerem, který taky může změnit celé nadcházející události. Já se vždy těšila na to, co bude dál. 

Příběh je plynulý, ani jedno slovo snad není napsáno zbytečně. Vše je navíc propleteno lží, pokud si o něčem myslíte, že je to pravda, tak je taky dost možné, že nakonec to pravda nebude. Já sama jsem se opět nachytala, protože autor dokáže čtenáře pěkně zmást. Jediná postava, které můžete skutečně důvěřovat, je Robert Langdon.

Pokud jste nikdy nečetli knihu, kde vystupuje Robert Langdon, tak vám doporučuji si nějakou obstarat, je jednou jakou. Já osobně předpokládám, že i další knihy autora musí být podobně skvělé jako Inferno a Šifra, proto si je jistě časem všechny přečtu.

5 komentářů:

  1. Četla jsem od něj skoro všechny knihy, co vyšly v češtině - a pravdou je, že se Brown dost opakuje, ale pořád se to skvěle čte. Momentálně jsem si koupila v antikvariátu Ztracený symbol a dost se na něj těším. K Infernu se časem taky dostanu, odhadem tak nejdřív za rok, ale to nevadí:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem četla zatím jen tuhle a Šifru, tak nemohu posoudit, jestli se autor opakuje. Nicméně on má prostě neuvěřitelný talent, ví jak napsat čtivou knihu, která se bude prodávat.

      Vymazat
  2. Já se na Inferno těším od té doby, co jsem zjistila že vyjde. Předpokládám, že ho dostanu k Vánocům a nemůžu se ho dočkat. Četla jsem všechny knihy a všechny jsou úžasné, hlavně když je každá z jiného města a nejlepší je, když jsem v nějakém tom městě byla a můžu si živě představovat, kam to ten Robert jde a jak to tam vypadá. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě jsme nic od toho spisovatele nečetla ale samozřejmě jeho knihy znám. Ale knížku mám v plánu koupit asi tátovi nebo příteli, protože se jim, už jen podle tvé recenze, mohla líbit. A pak si jí teda přečtu taky, protože si mě na to nějak nalákala! :D

    A teda viděla jsme oba filmy, jak Šifru tak Andělé a démoni a i kvůli tomu vlastně chci Inferno přečíst :) I když, mám pocit, že podle toho co si napsala teď budu paranoidní a ničemu v té knize nebudu věřit :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem četla Šifru mistra Leonarda a pak viděla film Andělé a démoni. Šifra se mi opravdu moc líbila. Ale slyšela jsem, že postupně bohužel nějak klesá jeho kvalita, i tak bych si ostatní knihy moc ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)