sobota 28. prosince 2013

VRAŽEDNÁ POMSTA*

AUTOR: Suzanne Collins
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Catching fire
SÉRIE: Hunger Games
DÍL: 2/3
POČET STRAN: 336
RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY Z PŘEDEŠLÉHO DÍLU!

Katnissin zoufalý čin na konci her vyvolal nečekanou reakci. Zatímco obyvatelé Kapitolu jsou uneseni mladými milenci, kteří společně přežili, obyvatelé jednotlivých krajů nevěří na nešťastnou lásku. Zato ale věří, že když Kapitol dokázala obelstít mladá holka z Dvanáctého kraje, dokáží se mu také postavit. Prezident Snow chce pochopitelně potrestat toho, kdo stojí za začátkem povstání, ale i jemu je jasné, že nemůže nechat Katniss veřejně popravit.


Začátek Vražedné pomsty se odehrává velice klidně. Katniss se vrátila do Dvanáctého kraje s Peetou po boku, každý dostal obrovský dům a hromadu peněz. Oba k tomu dostali hromadu nočních můr, které jim v noci nedají spát.

Na začátku knihy tedy moc akce nečekejte, Katniss se soustředí především na své city k Peetovi a Hurikánovi. Jenže když jí prezident Snow začne vyhrožovat, je jí jasné, že od teď smí myslet pouze na Peetu. Musí přesvědčit obyvatele všech krajů, že to byla láska, která ji donutila postavit se pravidlům.

Možná jste si všimli, že já nejsem příliš velký fanoušek Hurikána, proto si z celého srdce přeju, aby si Katniss vybrala Peetu (i když už samozřejmě vím, jak to nakonec dopadne). Nátlak obyvatel Kapitolu a prezidenta se mi vůbec nelíbí, protože Katniss by pak mohla s Peetou skončit z naprosto špatných důvodů. Navíc je mi fakt moc líto Peety, který svou lásku nepředstírá a nikdy neví, na čem si u Katniss stojí.

Pravá akce je na dosah ruky, blíží se totiž Čtvrtohry. Jsou to hry pořádané každých pětadvacet let a speciální na nich je to, že tvůrci her si vždy připraví něco nového a nečekaného. I tentokrát je to skutečná lahůdka, která se neobešla bez mých nadávek na nespravedlnost.


V příběhu se objevuje celkem dost zajímavých postav. Jednou z nich je Haymitch, kterého tedy známe již z Arény smrti. Tentokrát se k němu čtenář dostane trochu blíž, lépe ho pozná a dokonce se podívá, jaké hry si prožil. Já sama mám Haymitche moc ráda již od prvního dílu, takže cokoliv o něm vždy uvítám.

Dalším mým oblíbencem je Finnick, o kterém vám toho moc neřeknu, protože by to byl spoiler vedle spoileru. Naprosto dojemná je jeho láska k Annie, která se taktéž účastnila her a bohužel se kvůli tomu i zbláznila. Doufám, že tenhle příběh ještě dostane víc prostoru.

K druhému dílu mám podobný vztah jako k tomu prvnímu – miluji ho! Nemůže se dočkat, až otevřu poslední díl, který mi při prvním čtení sice připadal slabý, ale věřím, že teď to bude lepší.

*Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. Taky fandím Peetovi už od začátku ;). A Finnick! - to je snad nejlepší postava celé série - teda pro mě :). Jen je mi líto, co se s ním stane na konci, kvůli Annie...
    Pěkná recenze ;).

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)