pátek 3. ledna 2014

AMY A ROGER: NA CESTĚ

AUTOR: Morgan Matson
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Amy and Roger's Epic Detour
POČET STRAN: 420

První kniha americké autorky Morgan Matson s názvem Amy and Roger's Epic Detour byla inspirována jejími cestami přes státy. Druhá kniha Second Chance Summer vyjde letos i u nás (Léto na druhý pokus). Za návštěvu stojí i autorčina stránka, kde si můžete prohlédnout její cesty po světě.

Amy je nucena vzít auto a opustit dům, ve kterém od malička vyrůstala, protože její matka chce začít znovu v jiném státě. Amyn otec nedávno zemřel při autonehodě a ona od té doby nebyl schopná sednout za volant. Na cestě z jednoho státu do druhého jí proto doprovází Roger, rodinný známý, se kterým se od malička neviděla. Nakonec si z povinné cesty udělají menší road trip, při kterém se blíže seznámí a oba se vypořádají se svou minulostí.

Celý příběh se odehrává ve Spojených státech, což je celkem podstatná informace hned na úvod. Bylo moc hezké dozvídat se bližší informace o téhle zemi, ale jelikož si vážně nepamatuji polohu všech států, bylo čtení občas otravně přerušované hledáním na googlu. Kdyby se celý road trip odehrával v Evropě, asi by to nebylo ono, ale bylo by mi to bližší. Těžko však můžu obviňovat autorku, která jednoduše psala o tom, co zná.

Hlavní postavou je Amy Curry, která má za úkol přejet z jednoho státu do druhého. Její matka je v tomhle neústupná, dokonce naplánovala celou cestu a protože ví, že Amy zatím není schopná řídit, nechá jí cestovat s cizím klukem.
Amy se vyrovnává se smrtí svého otce. Čekala jsem, že se o celé té tragédii dozvím ihned na začátku knihy, ale autorka to udělala moc šikovně. Celá kniha totiž není jen o road tripu, ale také o poznávání sama sebe, takže o všem se dozvídáme pomalu a v průběhu celé knihy. A je to super, protože čtenář víc pozná Amy a může s ní soucítit.


Roger je popsán jako hezký kluk, který ohromí Amy ještě před jejím domem. I on se vypořádá s minulostí, jelikož se s ním rozešla jeho přítelkyně. Oproti Amy je to slabší téma, ale i tak je to moc zajímavé, protože Roger se občas choval jako pořádný stalker.

Pochopitelně jsem čekala, jestli se mezi Amy a Rogerem něco stane. Jejich vztah se postupně hodně vyvíjel, ale na to, že spolu trávili v autě celé dny, tak to bylo hodně pomalé. Konec knihy mě však příliš neohromil. Přišlo mi to neukončené, nedořešené, což mě hodně mrzí a je to důvod, proč nemůžu knihu ohodnotit plným počtem hvězdiček.


Všem se na knize líbí to, jak je doplněná fotkami, playlisty a účtenkami. Rozhodně je to hezké zpestření oproti jiným knihám, nevzpomínám si, že bych se s něčím podobným setkala. Nicméně já byla příliš líná, abych si podle vypsaných písniček udělala playlist a poslouchala ho ke knize. Ze všech uvedených písniček jsem vybrala jen asi dvě, které se nachází v mé knihovně na iTunes.

Víc než tohle všechno se mi líbilo několik posledních stránek věnované autorce, kde mluví o svých road tripech a dokonce dává rady, co si na takovou cestu vzít. Kdybych mohla, tak bych hned na podobnou cestu jela, zatím o tom můžu jen snít.

Kniha si sice nezaslouží plný počet hvězdiček, protože konec mě zklamal a příběhu něco chybí, je to ale moc hezké čtení, hlavně pokud vám chybí teplé sluníčko a úsměv na tváři.

2 komentáře:

  1. Taky se mi moc líbilo, že byly v knize obrázky a playlisty , i když jsem si neposlechla ani jednu písničku. :/ Na Rogerovi mě štvalo, že skoro celou knížku se chtěl vrátit k jeho ex.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi možná ani tak nevadilo, spíš to, jak ho v tom Amy podporovala.

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)