pondělí 18. srpna 2014

MŮJ ŽIVOT U SOUSEDŮ

AUTOR: Huntley Fitzpatrick
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: My Life next Door
SÉRIE: Můj život u sousedů
DÍL: 1/2
POČET STRAN: 360

Huntley Fitzpatrick vyrůstala v Connecticutu v rodině velkých knihomolů a dlouhou dobu si vedla podrobný deník, kam si zapisovala snad všechny rozhovory s jejími tehdejšími kluky. Na vysoké škole se specializovala na Shakespeara a nyní žije se svými šesti dětmi a manželem.

Když bylo Samantě sedm, nastěhovala se vedle jejich domu početná rodina, se kterou jí matka okamžitě zakázala mluvit. Roky plynuly a zatímco matka Samanthy se stala senátorkou a na své dvě dcery přestala mít čas, Samantha svůj volný čas tráví pozorováním sousedů a sněním o jejich krásném životě. Netušila, že jednoho dne bude jeho součástí.

Sedmnáctiletá Samantha žije v obrovském domě se svou matkou a o rok starší sestrou Tracy. Jejich domov zařízený ve střídmých barvách je vždy perfektně uklizený a působí chladně. Samantha už deset let pozoruje šťastnou rodinu od vedle, snaží se k nim přiřadit jména a sní o jejich nádherném životě. Garrettovi už na první pohled vypadají jako veselá kopa – osm dětí, všude barvy a poházené hračky. Jednoho dne se všechno mění. Samantha opět pozoruje Garrettovi ze střechy u svého pokoje, když za ní vyleze Jase Garrett. Jejich první konverzace je divná, ale Samantha se vedle Jase cítí klidně a vyrovnaně. Vztah mezi nimi se od téhle chvíle vyvíjí rychle, nikdo si na nic nehraje a nikdo neztrácí čas.

Rodina Garretů bude důvodem, proč se do knihy zamilujete. Když se totiž Samantha ocitne v domě svých sousedů, přímo uprostřed barev a nepořádku, cítí se lépe než v chladném domě, kterému říká domov. Ve jménech jednotlivých členů rodiny se nejdřív ztratíte, postupně si však vytvoříte vztah k více než jednomu z nich. Nejlepším členem rodiny je rozhodně čtyřletý George, který ví všechno od vesmíru až k tomu, že nanuk Eskymo se nevyrábí z Eskymáků. Kdyby matka Sam věděla, že se její dcera s touhle rodinou stýká, nejspíš by se zbláznila. Dlouhou dobu jde všechno perfektně, Samantha chodí ke Garrettům a vztahy mezi postavami jsou čím dál silnější. Pak se ale stane něco strašného a Samantha se musí rozhodnout, která rodina je pro ní důležitější a koho si ve svém životě bude chtít udržet. 

zdroj
Přestože se příběh točí hlavně kolem Sam a Jase, Huntley Fitzpatrick nezanedbává ani ostatní postavy. Za zmínku stojí především Tim, který chvíli nevydrží bez trávy, alkoholu a často hledá útěchu i v tvrdších drogách. Pod tím drogovým oparem se skrývá docela zajímavá vedlejší postava a Tima si hodně rychle oblíbíte.

Můj život u sousedů vás do sebe vtáhne a nepustí ani po dočtení, kdy budete na příběh stále myslet. Důvodů, proč si tuhle knihu zamilujete, je spousta, protože v příběhu najdete všechno. A tahle rozmanitost je dobrá, každý se v něčem najde. Jase a Samantha sice prožívají první lásku, mají však dospělý vztah plný porozumění a trpělivosti, nejde tak o další dívčí román, jehož děj zapomenete hned po dočtení.

Pokud se vám líbí YA/contemporary knihy typu Eleanor & Park nebo třeba Moře klidu, určitě si Můj život u sousedů oblíbíte. V roce 2015 navíc vyjde další díl, který se ale nebude soustředit na Sam a Jase, nýbrž na Tima. Můj život u sousedů si vyloženě říká o nálepku letní kniha, ale stojí za to si jí přečíst kdykoliv během roku. Knihu jsem přečetla za jediný den, protože jsem se do ní zamilovala už na první stránce. 

10 komentářů:

  1. Tahle knížka vypadá fakt skvěle no a pět hvězdiček páni - asi si ji budu muset nakonec koupit :) Jinak Moře klidu si chci už déle přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obě knihy jsou naprosto skvělé! :)

      Vymazat
  2. Obálka je úžasně letní a slibuje krásné romantické počteníčko. Ke knize jsem se ještě nedostala, ale jednou bych si ji přečíst chtěla. Vypadá fakt krásně. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Srovnáním s Eleanor a Park jsi mě na Můj život u sousedů hodně navnadila. Chtěla bych zase sáhnout po nějaké YA contemporary, ale potřebuji něco, kde není insta love a podobná klišé:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nevím, jestli přesně splní tvoje požadavky, ale rozhodně jí dej šanci :)

      Vymazat
  4. Hezká recenze, nad knihou přemýšlím, ale příliš tento žánr nečtu, takže stále váhám a váhám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vůbec jsem netušila, že má vyjít i další díl, jsem na něj zvědavá. :) Tahle kniha se mi také líbila. Mně to naopak dívčí románek připomínalo, ale zároveň v tom bylo mnohem více. A vykreslení postav bylo zkrátka perfektní. :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)