středa 31. prosince 2014

2014

V roce 2012 jsem přečetla 27 knih, v roce 2013 jich bylo 54, v roce 2014 jsem stihla (pro mě) neuvěřitelných 72 knih. Je to málo? Je to hodně? Co na tom záleží? Hlavní je, že jsem četla. I když jestli jich bude v roce 2015 ještě o něco víc, zlobit se rozhodně nebudu. Teď se pojďme podívat na to, co se mi fakt líbilo a nelíbilo.

NEJLEPŠÍ KNIHY
Jednu nejlepší knihu vybrat nedokážu. Rozhodovat se totiž mezi Fangirl a Eleanor & Park od Rainbow Rowell, Mořem klidu od Katjy Millay nebo knihou Můj život u sousedů od Huntley Fiztpatrick prostě nejde. Můžete si všimnout, že to jsou samé YA/contemporary. Tenhle žánr si mě totiž získal a nějak se mě stále nepustil.

NEJHORŠÍ KNIHY
zdroj
Přestože jsem měla pocit, že už si vybírám jen knihy, které se mi budou vážně líbit, párkrát jsem se dost spontánně pustila do příběhů, které bych si normálně nevybrala. Za naprosto nejhorší knihu považuji Gabrielovo inferno a doteď nedokážu pochopit, proč jsem po knize vlastně sáhla. 

NEJVĚTŠÍ ZKLAMÁNÍ
Tak těch bude hodně. Nechci je dávat do nejhorších knih, přestože některé z nich by si tam možná zasloužily být. Hodně velkým zklamáním pro mě byla Rudá pyramida od Riordana, kterého mám jinak docela ráda. Tahle série pro mě prvním dílem končí. Těsně za ní pak dávám Napůl zlého od Sally Green. Čekala jsem nový příběh s čaroději a magií, ale toho jsem se nedočkala. Nesmím zapomenou na Asylum od Madeleine Roux, což byla totální kravina. Zklamáním byla i Bílá jako sníh, rudá jako krev.

TY OSTATNÍ
Největším překvapením pro mě byla Dcera kostí a dýmu. Proč o téhle knize lidi víc nemluvíme? Podle mě byla naprosto fantastická, druhý díl jen o malinko horší. Vtipné knihy se mi asi rády vyhýbají, takže na tuhle pozici se hodí jen jedna. Komiks Nezadaná. Nejvíc jsem nepochopila Kdo chytá v žitě. Kniha Petrolejové lampy je nejlepší česká kniha, kterou jsem (letos) přečetla. Nejromantičtější knihou se stává Jen jeden den. Nejkrásnější obálkuSelekce. Nejvíc jsem asi brečela při re-readingu Měděného jezdce, klasika. 
Nejlepší hlavní postavou je pro mě Eleanor z Eleanor&Park. Mně nejpodobnější hrdinka je Tori ze Solitairu
Congratz.

Vám všem (a sobě :D) přeji spoustu knižních úspěchů do dalšího roku!

Jaké knihy byly nejlepší/nejhorší/nejvtipnější/whatever pro vás?

5 komentářů:

  1. To je krásní shrnutí! Měděného jezdce jsem dostala na Vánoce, tak snad se k němu brzy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, krásně ti to narůstalo a těch 72 knížek je úžasné číslo! :) Ať se ti podobně daří i v tom novém roce. :)
    Fangil a Eleanor & Parka také řadím mezi to nejlepší čtení z letošního roku. :)
    Dcera kostí a dýmu u nás podle mě docela zapadla, protože se to odehrává v té Praze a když ta kniha vyšla, dost lidí si stěžovalo, že tam autorka Prahu představuje pitomě. Já sama jsem byla kvůli tomu názoru rozhodnutá knihu nečíst, ale rozmyslela jsem si to a plánuji se do toho pustit, i když asi dám přednost angličtině. :)
    Pro mě má z přečtených knih nejkrásnější obálku Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender. :)
    Já jsem sepsala článek týkající se dobrých knih, ty špatné jsem se rozhodla vynechat. Ale jinak za to nejhorší v tomhle roce považuji Pád andělů od Susane Ee, protože to se fakt nedalo.

    OdpovědětVymazat
  3. Fakt moc pěkné shrnutí. :) Já těch knih měla zhruba tak polovičně, ale já jsem hlavně ráda, že čtu a že mě to baví. :)
    Jinak nemůžu než nesouhlasit, že Fangirl je boží kniha. :)
    Dceru kostí a dýmu bych si možná mohla přečíst. :)
    Pro mě osobně bylo celkem zklamáním Jestli zůstanu, :/ Nějak mě to neoslovilo. :P

    OdpovědětVymazat
  4. Fangirl a Moře klidu patří i mezi mé oblíbené :) Asi ne úplně nejoblíbenější, ale přesto na ně často myslím i dlouho po dočtení :)
    Half bad jsem koupila někdy pře půl rokem a zatím ještě nepřišla chuť si ji přečíst...to vyprávění ve druhé osobě mě zarazilo. Bílou jako sníh mám půjčenou z knihovny a prvních pár stránek mě nějak neokouzlilo, spíš mi to přišlo dost děsné..
    Vyhrála jsem druhý díl Dcery kostí a dýmu a rozodně potřebuji ten první, protože US youtubeři tu sérii dost baští, čert vem nepřesnosti o Praze :)
    Tori jsem si taky oblíbila. Většině čtenářů mám pocit moc nesedla, ale mě přišla jako nejlepší prvek Solitairu :)
    Pěkné shrnutí, přeji úspěchy do dalšího roku, nejen blogerské a čtenářské, ale i ty osobní :)

    OdpovědětVymazat
  5. Rudá pyramida! Naprosto s tím souhlasím, sáhla jsem po téhle sérii s naprostým sichrem, jistotou, že když je to Riordan, bude se mi to líbit. Sakra, omyl byl pravda. Já se u toho tak nudila! No dobře, zas tak zlé to nebylo, ale jiné Riordanovy série by tohle naprosto zašlapaly do země. Prostě ne, taky to pro mě skončilo po prvním dílem. A Fangirl si chci už tak dlouho přečíst, snad od té doby, cos to tu tak vychvalovala, ale nějak jsem se k ní pořád nedostala. Snad v roce 2015 :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)