pátek 2. ledna 2015

KNIHY ROKU 2015

Stejně jako rok 2014, tak i rok 2015 začnu těšením se na nové knihy, které mají vyjít. Nabídka nových knih není vůbec špatná a to ještě nebylo zveřejněno vše, co se kdo chystá vydat. I tak se s vámi ale musím podělit o pár nádherných kousků, které si rozhodně nenechám ujít. Dnes se podíváme na nakladatelství CooBoo a Yoli, v druhé části zítra na ostatní knihy, které mě zaujaly :)

COOBOO
What I Thought Was True je kniha od Huntley Fitzpatrick, od které jsem přečetla a zamilovala se do Můj život u sousedů. Vypadá to na pěknou prosluněnou romanci, která se bude číst sama.
To All The Boys I've Loved Before od Jenny Han v roce 2014 zaplavila knižní svět. Nebo mi to tak alespoň přišlo, protože se o ní mluvilo ze všech stran a dokonce si jí téměř ihned přečetlo i pár našich českých knihomolů. Já se snažila odolávat, protože se moc bojím, že příběh bude strašně jednoduchý, ale možná se pletu.
Isla and the Happily Ever After (Isla a věčné štěstí) od Stephanie Perkins je poslední díl do série Polibek pro Annu. Ona to vlastně tak úplně série není, jde vlastně jen o příbuzné příběhy. První díl jsem ohodnotila pěti hvězdičkami, druhý už jen třemi, takže doufám, že třetí mě nezklame a dokáže, že nejde o další průměrnou knižní sérii. 


Přiznávám že o Nebe je všude bych nevěděla nebýt I'll Give You the Sun od stejné autorky Jandy Nelson. Druhá zmíněná kniha se totiž v knižních vodách jen tak neztratí, její obálka na mě vykukovala na všech možných stránkách. Myslím, že by obě knihy, ale především I'll Give You the Sun, by mohli být hodně ve stylu Rainbow Rowell <3 
Mám takové tušení, že vydání knihy Šepotání se o pár měsíců posunulo, protože si pamatuji, jak jsem o ní mluvila na konci minulého roku. Jsem na ní stále stejně zvědavá. 
Jablečný koláč naděje od S. M. Fitzgerald mě nalákal především svou obálkou, ale anotace taky vypadá hodně slibně. U nás bude na obálce ilustrace od téhle šikovné slečny

Pokračování úspěšné Selekce v podobě Elity. Přestože názvy všech dílů dost spoilerují děj, ráda se podívám, jak se vede Americe a jejímu lovu prince. Tuhle sérii prostě posbírám, i kdyby to mělo být jen kvůli nádherným obálkám.
Na Throne of Glass se asi ze všech zmíněných knih od Cooboo těším nejvíc. Byla jsem dost překvapená, že se nakladatelství nakonec rozhodlo knihu vydat, protože co si pamatuji, moc se jim to nelíbilo. Asi si ale uvědomili, že je to velká chyba, protože čeští čtenáři se na příběh dost těší. A jak by taky ne, když v zahraničí ho v jednom kuse chválí! Předpokládám, že v roce 2015 kniha stihne vyjít. 
Přestože jsem od Lauren Oliver stále nic nepřečetla, Vanishing Girls se mi docela zalíbilo. Dvě sestry se odcizí po hrozné nehodě a jedna z nich pak zmizí. Jsem zvědavá!
Od Scotta Westerfelda jsem četla pouze Leviathana a ten mě moc zklamal. Afterworlds ale vypadá fakt hodně hodně dobře. A podívejte na tu nádhernou obálku. 

YOLI
Stále jsem nepřečetla Papírová města od Johna Greena, už teď se ale těším na An Abundance of Katherines (Příliš mnoho Kateřin). Nejdřív si teda musím přečíst ta Papírová města a jestli se mi nebudou líbit, tak možná sáhnu po anglickém vydání Kateřin. Někdo totiž tvrdí, že John Green v překladu je hrozný, ale v originále naopak nejlepší. Co si o tom myslíte?
Milostné dopisy mrtvým mě zaujaly už dávno, hlavně svou obálkou. Navíc celý ten koncept psaní dopisů slavným mrtvým lidem se mi zdá dost zajímavý. 
Where She Went je pokračování knihy Jestli zůstanu od Gayle Forman. Jestli zůstanu mě sice bavilo číst, nicméně takhle zpětně to nevidím jako life-changing story. Druhý díl je myslím vyprávěn z pohledu Adama. 

Jen jeden rok je taktéž pokračování. Pokračování nádherné knihy Jen jeden den. Zatímco v prvním díle čtenář vidí všechno pohledem Allyson, v druhém díle se Gayle Forman zaměřila na Willema a celý příběh můžeme vidět znovu tentokrát očima kluka. Já osobně jsem na to dost zvědavá. 
Co si budeme povídat, od Cassandry Clare bych si raději přečetla sérii The Infernal Devices, která je chválena o něco víc než Nástroje smrti, to se u nás však nikdo vydat nechystá (krok vedle, myslím). Magisterium: Zkouška železem je první díl ze zcela nové série, kterou C. C.  píše dohromady s Holly Black, o které jsem předtím neslyšela. 

4 komentáře:

  1. Moje peněženka tento rok opravdu zapláče protože budou vycházet samé úžasné knihy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ono vyjde i I'll give you the sun?? To jsem nevěděla! Teď jsem ještě nadšenější! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že v edičáku to má Cooboo uvedeno na podzim :)

      Vymazat
  3. Ten příběh knížky od Jenny Han fakt jednoduchý je, ale ono je to celé tak hrozně milé a sladké, že pokud ti to sedne do nálady, mohlo by se ti to líbit. :D :)
    Na Islu jsem taky dost zvědavá, zrovna před dvěma dny jsem dočetla Lolu, takže na Islu mám teď hroznou chuť. :D
    Jé, kdyby Jandy Nelson byla tak dobrá jako Rainbow Rowell, tak budu naprosto šťastná! :)
    Jop, Šepotání mělo původně vyjít už na podzim 2014, ale asi jim to nevyšlo. :)
    Taky si myslím, že by CooBoo bylo hloupé, kdyby po Throne of Glass nakonec nesáhlo, i když se jim to moc nelíbilo. Spousta lidí to chce, už jsou na to nalákáni a já si fakt myslím, že líbit se jim to bude. :)
    Kateřiny mám doma a přitom jsem od Greena ještě nic nečetla. :D
    Tomu Jen jeden rok asi šanci dám, i když se mi Jen jeden den nelíbil. Třeba mi Willem sedne víc. :)
    Taky nechápu, proč nevydají Pekelné stroje. Obzvlášť když si vezmu, že ten šestý díl Nástrojů smrti tak nějak počítá s tím, že lidi Pekelné stroje četli, prý. Mělo by to snad něco z těch Pekelných strojů spoilerovat, co jsem tak slyšela. Ovšem na to Magisterium jsem také zvědavá.

    OdpovědětVymazat

Těším se na váš komentář! :)