pondělí 1. června 2015

FILMOVÁ DOPORUČENÍ VII

Poslední filmová doporučení přistála na blogu v únoru. Od té doby jsem viděla velkou spoustu filmů, protože všechno je lepší než učení na maturitu, ale v tomhle článku najdete jen výběr z nich. Od teď hodnotím filmy podle toho, jak silně jsem u nich brečela. Ty brečící jsou totiž nejlepší. 

THE THEORY OF EVERYTHING už teď považuji za pravděpodobně to nejlepší, co jsem letos viděla. Dojemný snímek o životě slavného vědce Stephena Hawkinga a jeho nemoci, se kterou už několik desítek let bojuje, mě několikrát rozbrečel. Rozhodně se chystám přečíst i knihu od jeho první ženy Jane Hawkingové s názvem Cesta do nekonečna. Eddie Redmayne dostal za hlavní roli Oscara! <3 5/5
LOVE, ROSIE byl poměrně slabý snímek. Nejdříve jsem si chtěla přečíst knihu, kterou jsem sice rozečetla, ale hodně rychle mě odradil způsob, jakým byla napsaná (v dopisech, esemeskách...). Film měl naprosto pohádkové obsazení (Lily Collins a Sam Claflin, co víc si přát), ale příběh jako takový byl bohužel velké zklamání. Prostě romantika, kde se hlavní hrdinové nahánějí desítky let, ale život každého nese trochu jinam 3/5
Film THE TIME TRAVELER'S WIFE vyšel už v roce 2009, ale nějak si ke mně našel cestu až teď. Brečela jsem, nic víc asi vědět nepotřebujete. Vlastně potřebujete, ještě jednu věc. Žena cestovatele časem byla natočena podle knihy!! 5/5


STILL ALICE jsem poprvé nedokázala dokoukat, nicméně na druhý pokus mě to vzalo. Slza mi sice neukápla, bylo ale strašně smutné a zároveň zajímavé pozorovat, jak se inteligentní profesorka lingvistika potýká s Alzheimerovou chorobou. Julianne Moore si za svůj výkon vysloužila Oscara, rozhodně zaslouženě. 4/5
GUARDIANS OF THE GALAXY byla taková zvláštní vesmírná splácanina, nicméně se zajímavou lidskou hlavní postavou Peterem, hromadou dalších zvláštních tvorů a několika vtipnými hláškami. 3,5/5
WILD mě do sebe poněkud nepochopitelně vtáhlo. Příběh mi nebyl vůbec blízký a hlavní hrdinka mi taktéž byla hodně vzdálená, znovu bych se na to už nepodívala, ale ten večer mi to přišlo hrozně fajn. Natočeno podle knihy, kterou si nepřečtu. 3/5


Dva roky jsem se odhodlávala podívat se na IRON MANA 3. Iron Mana jsem měla vždycky ráda, protože Robert Downey Jr. mě ve své roli vždycky dost bavil. Třetí Iron Man je pravděpodobně nejlepší z těch celkových tří, jakože vážně. Lepší už to být nemohlo. 4,5/5
Zato AVENGERS: AGE OF ULTRON mohli být o něco lepší. Nebylo to tak úplně hrozné, nicméně první díl to nepřekonalo. Mnohem víc se těším na Kapitána Ameriku 3, kde se stejně mají objevit i další Avengeři. 3,5/5
Když už jsem u splácanin (ale v dobrém!), povím vám něco o filmu KINGSMAN: THE SECRET SERVICE. To je prostě blbost. Blbost, u který jsme protáčela oči a zároveň to naprosto žrala. Colin Firth mi do role tajného agenta na začátku příliš neseděl, nakonec to ale dopadlo docela dobře, protože mluvíme o Colinu Firthovi, který dokáže všechno posunout o kousek výš. 3,5/5


CINDERELLA byla naprostá pohádka. Doslova. Lily James jako Popelka naprosto fantastická, navíc Robb Stark jako princ... ano, prosím! Tahle předělávka klasické pohádky se hodně povedla a má očekávání od připravované pohádky Beauty and the Beast se několikanásobně zvětšila. 4/5
Ohledně THE DUFF mám trochu rozporuplné pocity. Líbilo se mi to, na druhou stranu to bylo plné klišé a stereotypů... Asi jsem si vážně měla nejdřív přečíst knihu. Jako otevřené feministce mi vadí, když někdo o hezké holce řekne, že je tlustá a že mezi svými kamarádkami je ta nejošklivější. Film se samozřejmě snaží o jakési poučení, přesto si myslím, že spousta lidí si ho může špatně vyložit. 3/5
THE AGE OF ADALINE je jeden z filmů, který když skončí, chcete si ho hned přetočit na začátek a podívat se na něj znovu. Adaline nestárne a její život je kvůli tomu plný utíkání a loučení. Postava Adaline působila správně smutně, mladá žena unavená nekonečným životem, kde se k ničemu nemůže vázat. Navíc to její oblečení a účesy. A knihy! Adaline hraje Blake Lively, nového muže v jejím životě Daariho Naharis z GOT (ten nový, víc sexy Daario). 5/5

Viděli jste něco ze zmíněných? Co doporučíte mně? :) 

21 komentářů:

  1. Kingsman byl naprosto uzasny film, fakt jsem se bavila. Iron mana a Avengers zkratka muzu, oboje na pet hvezd. Naopak Strazci galaxie byli silena blbost a zklamani. Na Popelku se chystam, stejne tak S laskou Rosie, knihu jsem cetla, takze jsem zvedava na film.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak se ti kniha líbila? :)

      Vymazat
    2. Libila, i kdyz byla az zbytecne zdlouhava. Cetla jsem vsechny od tehle autorky :)

      Vymazat
    3. A která se ti líbila nejvíc? Já si od autorky moc ráda něco přečtu, ale Rosie už druhou šanci dávat nebudu, myslím, že by se mi stejně nelíbila :/

      Vymazat
    4. Rozhodne Kdybys me ted videla, tu zboznuji a samozrejme jeste PS: Miluji Te :)

      Vymazat
    5. Díky za tipy! PS: Miluji Tě jsem viděla jako film a nebylo to vůbec špatné, tak možná sáhnu po tom :)

      Vymazat
  2. Koukám, že mám co dohánět :D Viděla jsem jen LOVE, ROSIE; GUARDIANS OF THE GALAXY a AVENGERS: AGE OF ULTRON.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A líbilo se ti něco z toho, co už jsi viděla? :)

      Vymazat
    2. Love, Rosie se mi docela líbilo, ale já nejsem zase tak moc na romantiku, takže za zázrak to nepovažuju. Avangers byli super, ale taky se mi první díl líbil mnohem víc. A Strážci Galaxie mě moc nebavili, čekala jsem do nich víc.

      Vymazat
  3. Love, Rosie jsem nedávno zkoukla, ale taky mě to moc nevzalo.. Čekala jsem od toho víc.. Na Still Alice se chci podívat, ale až s mamkou, protože to chceme vidět obě, ale asi to bude celkem drsný.. No, noví Avengers se mě líbili, i když neřadím je do těch úplně top filmů se superhrdinama.. Iron Man je taky můj oblíbenec, přesto jsem právě tu trojku ještě neviděla - asi si dám maraton Iron Mana :) A naposled - konečně někdo, kdo zná film The Age of Adaline - já ho teda sice ještě neviděla, ale strašně chci.. Doteď jsem ho nikde neviděla ke stažení, ale už jsem to našla, takže na tenhle film se hodně těším.. Škoda, že u nás nešel do kin..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. The Age of Adaline je skutečně naprostá nádhera! Mám ráda takové ty filmy, ve kterých vystupuje samostatná hrdina, trochu zničená životem, ale přesto se šarmem. Příběh jako takový není nijak hluboký, ale strašně strašně milý.

      Vymazat
  4. THE THEORY OF EVERYTHING byla dokonalá. Úplně souhlasím s tvým názorem. Výkon Eddieho Redmaynea byl naprosto neuvěřitelný. To jak se celkově vžil do role Stephena a jak uměl zahrát jeho nemoc. Wow! Oskara si rozhodně zasloužil ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Eddie byl tak přesvědčivý, že jsem vždycky zapomněla, že tu nemoc pouze hraje!

      Vymazat
  5. Viděla jsem Avengers, S láskou Rosie a Teorii všeho a všechny tři filmy jsem si naprosto zamilovala. =) Z uvedených filmů bych se chtěla kouknout snad na všechny. Nejvíc mě, ale láka The age of Adaline. Na ten se musím kouknout už jen kvůli Blake a Daariovi. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blake i Daario jsou ve filmu naprosto kouzelní <3

      Vymazat
  6. Love Rosie jsem viděla a teď čtu i knihu. Musím ti dát za pravdu, že způsob, kterým je kniha napsaná mi moc nevyhovuje, tak nevím, jestli to vůbec dočtu:(

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem seriálový závislák, na filmy koukám minimálně. Ale vždycky mě u tebe něco zaujme:)
    Iron mana žeru (a Roberta taky), i když pořád mám pocit, že nejlepší byla jednička... nebo dvojka?:) Netuším, všechny tři díly mi přijdou vyvedené a mám chuť se na to povídat znova. Vlastně bych mohla, když už mi doktoři nakázali ležet v pelechu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, chudáčku! Snad ti bude brzy líp! V pelechu je nejlepší dívat se na Harryho Pottera, ale Iron Man také není špatná volba! :D :)

      Vymazat
  8. Na Avengers jsme byli s přítelem minulý týden, a mě se to velice líbilo. Ale chyběl mi tam Loki, to je jeden z mých největších favoritů. A taky doufám, že se v dalším filmu vrátí Banner, protože je mi hrozně sympatický a fandím mu :))
    Jinak Iron man je taky srdcovka, stejně jako Thor :) Captain America musím dohnat, toho jsem ještě neviděla :)

    Faoltiarnin šuplík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitán Amerika je skvělý, rozhodně doporučuji! Hlavně druhý díl je úžasný <3 Thor se mi líbil první díl, ten druhý jsem bohužel nedokoukala ani do poloviny, ale třeba se k němu časem vrátím.

      Vymazat

Těším se na váš komentář! :)